Mary Poppins (1964)

Barevná diesneyovka. První asi hodinu jsem byl nadšený tou "britskostí" -

"It's grand to be an Englishman in 1910 -
King Edward on the throne
It's the Age of Men
I'm the lord of my castle
The sovereign, the liege"

Děti se ztratí chůvě při pouštění draka v přilehlém parku a přivede je konstábl.. Jejich otec, bankovní úředník, pohoršen nad tím, že děti posílá do postele asi o dvě minuty později něž obvykle aneb řád musí být, když chceme vládnout takovému impériu.

Nová chůva - ano, jménuje se jako celý film,

'zaschlé' poměry podrobí novým pořádkům, ovšem, děti si ji samy objednaly, dobře se s ní zabaví, spousty zábavy si užijí, naprosto neuvěřitelné zažijí a mnohé se naučí...


Film je zcela prodchnut fantastickými prvky, vizuálními efekty, triky, prolínání hraného s animovaným, obsahuje mnoho písní a tanečních scén. Ve své době jistojistě bomba. Jak říkám, asi první hodinu jsem byl nadšen tou atmosférou, hravostí, citovostí - s tím, jak 'fantastična' přibývalo, a jak mi čím dál víc připadalo prvoplánovité, neupřímné, strojené - mé nadšení z filmu lineárně klesalo. Pár mravoučných lekcí jsem si z něj i přesto odnesl :D

Zaříkávadlo Supercalifragilisticexpialidocious znám už hodně dlouho z francouzského podání, teď jsem se aspoň dozvěděl, odkud to vlastně pochází.


/thumbs ¼ up, ¾ down/
/72%/

Posted in , , . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Leave a Reply

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.; Podívejte se též na: Právnický slovník!